طراحی فروشگاه اینترنتی در دنیای امروز از الزامات همه کسب و کارها میباشد، اگر خواهان موفقیت و توسعه کسب و کار خود هستید این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.
ورود به دنیای مجازی و اینترنت برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد به طوری که تقریبا اگر کسب و کار خود را در دنیای مجازی معرفی نکنید از فروش بیشتر و توسعه کسب و کار خود بهره مند نمی شوید. بارها و بارها جملاتی درمورد کسادی بازار، فروش کم، ورشکستگی و … را در مورد مشاغل و کسب و کارهای محتلف شنیده ایم.
اما با این حال، بسیاری با راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود و یا ورود به شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، تویتر، فیس بوک، گوگل پلاس، آپارات و … توانسته اند به فروش بسیار عالی به سراسر ایران دست یابند.
در ادامه به دلایل ضرورت راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مزایای داشتن فروشگاه آنلاین اشاره می کنیم:
این سوال برای خیلی از عزیزان پیش میآید که چرا با منافع زیادی که در طراحی فروشگاه آنلاین بدست می آورند، هنوز بسیاری از مدیران و صاحبان مشاغل اقدامی در این مورد نمی کنند. ما در این بخش به درست بودن یا غلط بودن این دلایل اشاره نمی کنیم. در ادامه چند دلیل را ذکر می کنیم:
اولین و مهمترین مجوزی که مدیران فروشگاه اینترنتی پس از راه اندازی فروشگاه خود میبایست دریافت کنند نماد اعتماد الکترونیک است.
– نماد اعتماد الکترونیک باعث اعتماد خریداران می شود
– برای دریافت درگاه بانکی و سیستم پرداخت در محل داشتن نماد اعتماد الکترونیک الزامی است.
– فروشگاه هایی که نماد ندارند میتوانند از درگاه های واسط بانکی مانند زرین پال، پی لاین و … استفاده کنند.
– مراحل اخذ نماد ساده است.
– مدت زمان اخذ نماد اعتماد حدود 3 تا 5 هفته به طول می انجامد.
– ایشاپ فایندر مراحل گرفتن نماد را برای مشتریان خود رایگان انجام میدهد.
– معمولا برای گرفتن نماد نیازی به مجوز، پروانه کسب و … نمی باشد.
– کسب و کارهای خانگی می توانند این نماد را دریافت کنند.
یکی دیگر از مجوزها، ساماندهی است. برای گرفتن ساماندهی نیاز به پروانه اختصاصی همان صنف یا اتحادیه می باشد.